Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

Frågor och svar

Undrar du över något? Sök här:
Hittar du inte vad du söker?
Ställ din egna fråga i vårat kundforum
Till kundforumet

Alla frågor och svar

Välj kategori:
Hej!
Kan jag som befintlig kund vintersäkra mitt avtal?
Såg att Vattenfallhar det
Läs mer på kundforumet
Kan min man som ej står för avtalet med er använda er app för att se förbrukning osv?
Läs mer på kundforumet
Jag vill anmäla två olika konton för autogiro för mina två olika abbonemang
Läs mer på kundforumet
Vi köper inte in elcertifikat eller ursprungsgarantier från privatpersoner.
Då det handlar om så små volymer har vi valt att inte ta emot dessa utan vi betalar ut ersättning för din produktion ändå utan att få något för det.

Om du vill sälja dina ursprungsgarantier kontaktar du Energimyndigheten och upprättar ett Cesarkonto.
Läs mer om ursprungsgarantier och hur du ansöker om detta hos energimyndigheten: https://www.energimyndigheten.se/energisystem-och-analys/styrmedel-for-elproduktion/ursprungsgarantier/ansokan-om-ursprungsgarantier/
Läs mer på kundforumet
Hej,

Kommer funktionen smart styrning som jag använder för att ladda elbilen ta hänsyn till att effekttariffer införs efter årsskiftet där jag bor?

Mvh,
Henrik
Läs mer på kundforumet
För nån vecka sedan fick jag ett erbjudande om att få 10 000 Eurobonuspoäng om jag som ny kund tecknar avtal med er. Kampanjen skulle gälla till den 31 oktober. Jag står nu beredd att teckna nytt elavtal då mitt nuvarande avtal (Vattenfall) upphör den 30 okt. Jag hittar inte igen kampanjen på er hemsida.
Mvh
C-G
som förbrukar ca 28 000 kwh/år
Läs mer på kundforumet
Vad blir kWh priset på ett vintersäkrat avtal?
Läs mer på kundforumet
Vilket bankgiro eller postgiro skall fakturan betalas till?
Läs mer på kundforumet
Kan man se fler anläggningar på samma portal?
Hemmet och stugan, vi har båda hos er. Min man står nog som första namn på hemmet, så han får fakturorna. Vi vill dock ha båda på våra inloggningar
Läs mer på kundforumet
Vill vintersäkra avtal - har ni det?


Läs mer på kundforumet
Hej, Jag blev uppringd igår av en försäljare hos er. Enligt honom så hade ni ett erbjudande nu för nya kunder i 6 månader där det inte skulle tillkomma någon fast avgift. När jag är inne på er hemsida så kan jag inte hitta info om det. Vad är det som gäller?
Mvh Susanne 


Läs mer på kundforumet
Hej, jag har ett fast avtal som löper ut den 28/2-25. Kan jag byta till rörligt redan nu? Ser ut så i de sidor jag bläddrar i. Mvh Freddy
Läs mer på kundforumet
Vad är gränsen för utskick av faktura?
Läs mer på kundforumet
Hej!
Vi vill byta konto för vårt autogiro. Hur går vi tillväga?
Mvh
Marie
Läs mer på kundforumet
Jag vill se min förbrukning dag för dag. Men det verkar inte möjligt! Gör jag fel?
Läs mer på kundforumet
För en smidigare betalning vid laddning på laddstationer kan du beställa en RFID-bricka. Vid laddning kommer kostnaden automatiskt dras från det kopplade konto - eller kreditkortet.  

I appen Tanka Energi kan du beställa en RFID-bricka och få den hemskickad kostnadsfritt. Till brickan kopplar du sedan konto- eller kreditkort.
Läs mer på kundforumet
Hej, jag vill betala mina fakturor via e-faktura så jag vill kolla hur jag anmäler detta så det fungerar?
Mvh Pontus
Läs mer på kundforumet
Dvs hur mycket vinst per kWh på timpriset tar ni ut.
Läs mer på kundforumet