Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

Frågor och svar

Undrar du över något? Sök här:
Hittar du inte vad du söker?
Ställ din egna fråga i vårat kundforum
Till kundforumet

Alla frågor och svar

Välj kategori:
Jag fick första faktura från er men det syns bara ett summan.
Undrar vart eller när får man hitta eller ser riktiga fakturan?
Läs mer på kundforumet
Vad var rörligt elpris februari med påslag för själva el inga fasta kostnader
Läs mer på kundforumet
Vilket bankgiro eller postgiro skall fakturan betalas till?
Läs mer på kundforumet
Hur mycket ökar fasta avgiften om man höjer från 16 till 25 A
Läs mer på kundforumet
Varför betalar man en månadsavgift?


Läs mer på kundforumet
För en smidigare betalning vid laddning på laddstationer kan du beställa en RFID-bricka. Vid laddning kommer kostnaden automatiskt dras från det kopplade konto - eller kreditkortet.  

I appen Tanka Energi kan du beställa en RFID-bricka och få den hemskickad kostnadsfritt. Till brickan kopplar du sedan konto- eller kreditkort.
Läs mer på kundforumet
Hej, Jag har en go-eCharger laddbox idag men hittar inte den i listan. Jag vill gärna ha en smartladdning på, hur löser jag det?
Läs mer på kundforumet
Kostnaden för en ny anslutning av el beror på olika faktorer, bland annat vilket arbete som behöver göras och vilken mätarsäkring du behöver. Du kan läsa mer om hur det fungerar med en nyanslutning. Du kan även kontakta kundservice på telefon 0910-77 25 50 för att få en offert.
Läs mer på kundforumet
Tänkte kolla om ni har någon tjänst, där ni meddelar när det är ovanligt högt elpris? Mvh Fredrik 🤗
Läs mer på kundforumet
Hej
Kan man lösa ut fastprisavtal i förtid?
Läs mer på kundforumet
Kan min fru också få access till Mina Sidor för våra gemensamma fastigheter ?
Läs mer på kundforumet
Hej. Om jag fattat rätt är Northvolt skyldiga Skellefteå Kraft mycket pengar. Kommer det att drabba oss kunder på något sätt?
Läs mer på kundforumet
När kan jag se snittpriset på el för förra månaden ?
Läs mer på kundforumet
Om du får strömavbrott vill vi att du börjar med att kontrollera säkringarna i proppskåpet och mätarskåpet, kolla om jordfelsbrytaren löst ut samt titta ut och se om det lyser hos grannarna.

Är du fortfarande strömlös efter att ha bytt säkringar och kontrollerat jordfelsbrytaren så kan du ringa vår felanmälan på telefon 020-77 27 00 där någon svarar dygnet runt.



Läs mer på kundforumet
Är ny kunde och varit det en månad men inte fått någon faktura
Läs mer på kundforumet
Hej,
Om jag tecknar ett fastprisavtal på ex 3 år, kan då det avtalade priset förändras när flödesbaserad mätning införs?
Mvh
Thomas
Läs mer på kundforumet
Måste jag vänta en månad innan jag kan se min timförbrukning?
Läs mer på kundforumet
Visst är det spotpriset per timme då elen produceras å matas ut man får betalt för å inte något snitt över dagen/månaden?

Ville bara vara säker!
Läs mer på kundforumet
Du kan själv aktivera HAN-porten på Mina sidor.

Logga in på Mina sidor.
Gå in under Anläggningsinfo och avtal

På höger sida finns en ruta med rubriken:
Aktivering av HAN-port med information samt längst ner kan du bocka i.
När du tryck på aktiveringen kommer bocken att vara lila.

Har du inte denna funktion och bor inom vårt elnätsområde är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Läs mer på kundforumet
Hej är det möjligt att få anstånd med en faktura en månad
Läs mer på kundforumet