Undersökning visar på branschens nöjdaste kunder
I Swedish Brand Awards prisades vi 2023 till Sveriges starkaste varumärke i vår kategori, energibranschen. Det grundar sig i en helhetsbedömning, där en stor del är att vi har de absolut nöjdaste kunderna. Otroligt bra!
Det handlar om ett totalbetyg i flera olika kategorier, kallat Nöjd Kund Index.
Extra kul? Att vi korades som branschvinnare även 2024.
Rekommenderas av våra nöjdaste kunder
En bidragande faktor till vinsten är också att vi hamnade högt på Net Promoter Score, som kort sagt avgör hur sannolikt det är att man skulle rekommendera Skellefteå Kraft till någon annan.
Högst betyg
Enligt rapporten är det i vår bransch är det viktigt att vara pålitlig och förtroendeingivande, vara prisvärda och ge ett bra bemötande när kunder kontaktar oss. Det gör vi bra! Eller ja, bäst om man ska vara ärlig.
Högst betyg i branschen!
En undersökning som även mäter kundnöjdhet
Nöjd Kund Index (NKI) bedöms i flera olika kategorier (till exempel miljövänlighet, personalens bemötande och pålitlighet) och ger ett helhetsbetyg.
Net Promoter Score (NPS) avgör hur sannolikt det är att svaranden skulle rekommendera oss.