Vi använder cookies. Vissa är nödvändiga för att sajten ska fungera. Här finns också cookies som hjälper oss att analysera vår webbplatstrafik och göra mer träffsäker marknadsföring. Läs mer om våra cookies

Frågor och svar

Undrar du över något? Sök här:
Hittar du inte vad du söker?
Ställ din egna fråga i vårat kundforum
Till kundforumet

Alla frågor och svar

Välj kategori:

Du kan välja mellan att logga in i appen med bank-id, mobilt bank-id eller med ditt användarnamn och lösenord. Som ny kund så använder du ditt personnummer och kundnummer. Om du vill ändra användarnamn eller lösenord så gör det det på Mina sidor. 

Du som är elnätskund hos Skellefteå Kraft kan se din elförbrukning i appen per dag, månad och år. Elförbrukningen blir vanligtvis uppdaterad följande dag, på morgonen. 

För dig utanför vårt elnät

Om din anläggning är utanför Skellefteå Krafts elnätsområde ser du din elförbrukning när månaden är slut, och efter ditt elnätsbolag skickat din totala elförbrukning för månaden till oss. 

För att kunna se din förbrukning per timme och dag behöver du ett timmätt elavtal.

 

 

 

Du kan välja ett timmätt elavtal i appen och på Mina sidor. Ditt elnätsbolag har tre månader på sig att meddela oss om att du är timmätt.

Det kan vara nödvändigt att byta ut din elmätare. Bytet utförs av ditt elnätsbolag och är gratis. 

 

 

Du kan jämföra din förbrukning under ”tjänster”. Gå sedan in på ”graf” eller ”diagram” och klicka på ikonen uppe till höger, för att få fram en jämförelse. 

Du hittar dina fakturor under ”dokument”. Där kan du också se dina aktuella avtal.

Om du har frågor kring din faktura så kan du kontakta vår Kundservice, som gärna besvarar dina frågor.  

Du kan teckna avtal i appen under ”dokument” och fliken ”avtal”.

Driftkartan hittar du under ”driftinfo”. Där har du också möjlighet att göra en generell felanmälan, samt felanmälan för el och fjärrvärme. Du hittar också driftkartan i länken nedan. 

Du hittar knappen för att logga ut från appen under ”mer”. Om du loggat in med bank-id blir du automatiskt utloggad. 

För att lägga till en användare som också ska kunna logga in i appen och se anläggningsinformation, följ dessa steg:

1. Logga in på Mina Sidor

2. Klicka på Mitt Konto

3. Välj dela anläggningsinformation

4. Välj om du vill dela anläggningsinformation med en befintlig Skellefteå Kraft kund eller skapa en ny användare.

5. Där lägger du till användarnamn och lösenord till den nya användaren och du kan även lägga till personnummer om du vill att den andra personen ska kunna använda Bank-ID vid inloggning.

Du som som äger sidan måste ange ditt lösenord för att ändringen ska sparas.
Har du aldrig ändrat ditt lösenord är det samma som ditt kundnummer.

6. Efter att användaren är skapad behöver du gå tillbaka till ”Dela anläggningsinformation” och klicka på den användare du precis skapat.

Därefter skrollar du längst ned på sidan och klickar på ”Lägg till anläggning” samt väljer vilken information användaren ska ha tillgång till.